Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2009, 11:39   #130
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Al eens nagedacht als een kind geboren word met een handicap, dat de genetische code genoeg verschilt, dat het "orgaanoogsten" van deze individuen eigenlijk een slechte medische praktijk zou zijn.
1) mentaal gehandicapten kunnen nog wel goed functionerend hart hebben.
2) de genetische afstand met een varken is groter, toch slagen we erin om xenotransplantatie te doen van bv varkenshartklep. De hartklep van een mentaal gehandicapte zou nochtans beter zijn (minder afstotingsverschijnselen)
Kortom: orgaanoogsten van mentaal gehandicapten is beter dan van varkens, vanuit medisch oogpunt bekeken.

Citaat:
En die regel is toch duidelijk terug te vinden in de menselijke setup.
Het moet al een moeder zijn met ofwel een veel te praktische inslag, of wel een wanhopige moeder wilt ze haar kindje kunnen afgeven.
Vandaar dat ik weeskind schreef...

Citaat:
En in't geval van weeskindjes. Er zijn genoeg voorbeelden van samenlevingen, zelfs nu nog, waarin dat zulke hummeltjes gewoon aan hun lot overgelaten worden.
dat is waar, maar dat doet er niet toe, omdat we het over onze samenleving en onze wetten hadden.

Citaat:
Mij en de mijne, die zijn belangrijk. De rest, indien bruikbaar kunnen ze aanzien worden als de "mijne".
ja, uw standpunt ken ik al (racisme, egoisme). U bent daar tenminste eerlijk en open in.

Citaat:
En anders, Soylent Green blijft een optie als de overbevolking van de aarde zo blijft aanhouden.
Er zelf vrijwillig voor kiezen om geen kinderen (meer) te hebben, lijkt me een betere keuze.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden