Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser
Dat heeft helemaal niets met eigen volk te maken. Het gaat er hier om ervoor te zorgen dat de maatschappij waarin we met zijn allen leven zichzelf staande houdt, maar in die samenleving is er plaats voor mensen van gelijk welke ethniciteit of cultuur. Er werken namelijk bij Opel Antwerpen tal van mensen van vreemde origine. Belgen van gelijk welke origine of achtergrond. Christenen, moslims, niet-gelovigen. Iedereen gelijk.
Ik geef bvb liever mijn geld aan een kleine zelfstandige uit mijn buurt dan aan één of andere multinational aan de andere kant van de wereld waarvan de eigenaar al miljarden verdient. Ik stimuleer liever mijn plaatselijke economie dan iemand anders economie, maar de etnische of culturele achtergrond van de persoon wiens handel ik stimuleer kan mij geen kloot schelen.
Dat is het verschil met het VB. Het gaat bij hen namelijk over een "volk". Als je pech hebt en in een land geboren wordt waar je geen deel uitmaakt van dat volk omdat je niet dezelfde etnische achtergrond hebt, heb je wel het spek aan je been natuurlijk als die mensen mekaar gaan lopen bevoordelen. Da's het perverse van "eigen volk eerst" en daar zien we vandaag soms al staaltjes van. Het VB wil dat blijkbaar in nog hogere mate zien en dat is walgelijk. Da's hetgeen wat we ten allen prijze willen voorkomen.
|
Zeg moserke. Nu mag je hier gaan staan lullen dat uw tong driedubbel achter uw oren hangt he maar eigen volk eerst of eigenvolk eerste = gelijk aan eigenvolk eerst hoor. Al dat etnische gekwijl van U is totaal van geen enkele waarde. Heb de gij misschien al ooit gelijk wie van het VB ook maar iets negatief horen zeggen over de immense Chinese gemeenschap in onze samenleving? Van de Joden misschien? Van uitbuiters van onze maatschappij , ja, en wat is daar mis aan? Dat hadden die andere kloefkaffers ook beter gedaan, dan had de miserie vandaag nog maar half zo groot geweest.
Weet ge wat jullie eindelijk eens moeten leren? Jullie stijfkoppige eigenzinnigheid onderdrukken en eieren voor uw geld kiezen of ge zult nooit, maar dan ook NOOIT een stap vooruit geraken in dit strontland.
Maar als jullie liever armoede en honger gaan leiden, mij niet gelaten hoor, mijn schaapjes zijn al heeeeeeeeeeeeeeel lang op het droge. Wat er hier ook gebeurt of niet gebeurt, ik zal er totaal niets voor moeten laten. In tegendeel zelfs. Ik heb geleerd dat niets zo slecht is dat er ook niets goed aan zit. Hoe slechter het hier gaat, hoe betere en goedkopere investeringsmogelijkheden er zich voor doen. Dus met andere woorden, wie zijn kop gebruikt wordt er alleen maar pakken rijker door.