Discussie: Het 2012 topic.
Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2009, 19:35   #163
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Met nadruk op hoogstwaarschijnlijk. Op het huidig aardoppervlak is immers niets gevonden, dus nu maar hopen dat er ergens een mythische stad bevindt onder de zeespiegel.

Natuurlijk vindt men af en toe gebouwen e.d. verzwolgen door de zee. In hoeverre daar iets mysterieus aan is echter een geheel andere vraag.
structuren onder de zeespiegel zijn misschien niet altijd mysterieuze maar er zijn ook structuren onder water gevonden die vrij groot waren en enkel door de stijging van de zeespiegel onder water terecht zijn gekomen wat hun ouderdom voor 10 500 v chr plaats ongeveer.

en waar grote structuren zijn onder water kun je je afvragen wat er nog onder die tonnen zeezand ligt verborgen waar men nu nog maar met moeite onderzoek naar kan doen wegens te hoge onderzoekskosten of moeilijk bereikbaar

dus ik ben er van overtuigd dan heel wat bewijzen nog verborgen liggen, de vraag is of we ze ooit zullen herontdekken en wat we er dan mee doen

Citaat:
Daar ben je weer met je intelligent. Wat bedoel je eigenlijk met intelligent ? Een beschaving is sowieso intelligent. De steden van de Sumeriërs bv. waren groot en ingewikkeld, dus er moet ook een flinke dosis intelligentie bij te pas gekomen zijn.
intelligent op bepaalde gebieden zoals wiskunde, astronomie en bouwkunde en waarmee ze op deze gebieden niet moeten onderdoen voor onze huidige kennis van die vakken

Citaat:
Nu ben jij het pas die zich op het terrein van pure speculatie begeeft.
een deel van mijn betoog is speculatie maar een groot deel bestaat ook uit feiten die archeologen niet willen zien

Citaat:
Komt nogal vaag over.
Dat is een simplistische visie en elke historicus zal je bijgevolg resoluut ongelijk geven.
ik heb helaas niet de budgetten om mijn visie met foto's en ander materiaal zomaar te versterken maar andere schrijvers hebben dit wel gedaan en hun visie is niet zo simplistisch en historicussen weten met de nieuwe feiten dikwijls geen raad dus worden deze mensen maar afgedaan als zeveraars. is nogal een beetje arrogant

Citaat:
Waarom kunnen we die niet nabouwen ? Dat begrijp ik niet goed.

ten eerste heb ik gezegd dat we ze met moeite kunnen nabouwen omdat de stenen die in bepaalde structuren zijn gebruikt zo zwaar zijn dat men ze maar met een paar kranen in de wereld kunnen optillen!
en ook het astronomische en wiskundige aspect is niet evident voor de meeste architecten om zulke gebouwen te ontwerpen dus kwa kennis moet men deze oude bouwers wel ee nstreepje voor geven

Citaat:
Misschien. Maar niet de half-mythische beschavingen waar jij zo wanhopig tracht in te geloven.
sommige verhalen zijn mythisch andere niet, er zijn misschien niet altijd bewijzen dat ze ooit hebben bestaan maar er zijn ook geen bewijzen dat ze nooit hebben bestaan

Citaat:
Je zou beter wat meer open minded zijn voor feiten en minder voor je eigen wensen en fantasieën.

ik ben heel open minded waren heel wat archeologen dit ook maar. en wat maakt het mij uit als atlantis zou ontdekt worden, ik zal er niet rijk van worden.
maar kun je je inbeelden welke gevolgen dit kan hebben op ons zelfbeeld en onze arrogante gedachten dat wij de eerste slimme mensen zijn geweest
slegie is offline   Met citaat antwoorden