[i]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Om dus maar te zeggen, als men niet merkt dat het ferm achteruitgaat met onze taal, dan moet men blind zijn. En als men vindt dat die achteruitgang geen probleem is, wordt het tijd om nog eens een guldensporenslag te organiseren.
Ik heb geen zin om in een all-american world te leven in de toekomst. Ik ben Vlaams geboren en ik zou graag nog Vlaams willen sterven.
|
Het analfabetisme is hier de laatste decennia steeds maar gedaald, dus zo slecht gaat het niet met onze taal. Als je natuurlijk je nationalistische visie (die op zich natuurlijk al uit de romantiek voortkomt) toepast op taal, krijg je uiteraard een niet zo rationele mening.
Sterf gerust als vlaming, niemand verplicht je een andere taal te spreken (al zal je voor officiële aangelegenheden wel moeten overstappen naar nederlands want vlaams is eerder een dialect dan een taal), maar bevestig alsjeblief niet de onverdraagzaamheid van vele vlaams-nationalisten door te gaan pleiten voor verplichte, politiek geregelde, gezuiverde ééntaligheid. Dat zou echt een enorme verarming en isolering zijn.
gegroet mijn vlaamsche landgezel
Perry (sorry voor mijn veramerikaniseerde bijnaam, mijn ouders zijn verantwoordelijk)