Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst
Ik vind het echt grappig om te zien hoe rabiate VB-haters zich in de meest bizarre bochten moeten wringen om ...
|
Waarom zou ik het VB-haten?
Dat ik hun grootste fan niet ben mag duidelijk zijn, en ik weet ook waarom. Allen al hun programma, en de manier waarop ze dit willen realiseren.
Twee grote thema's: Nationalisme (zeggen ze toch) want hun gedrag staat haaks op het te bereiken doel. Steeds bij ieder probleem de communotaire spits trachten te bereiken, en walen schofferen zijn niet van die aard om een vreedzame opdeling van het land te bekomen. Volgens mij is dit programmapunt eerder voor stemmenwinst op regionaal vlaams vlak. Bovendien is het zinloos om hen te stemmen en hen het land te laten besturen, want ze zullen enkel in de laatste belgische regering stappen, waardoor ze niet alleen hun grootste reden van bestaan verliezen, maar bovendien ook de grootste schuldige van de vlaamse problemen (volgens hen). Op wie gaan ze het dan steken? En vooral wat hebben ze al bewezen op de socio-economische en welzijnspunten die dan van belang zullen zijn.
Ook staat hun commentaar op de vlaamse regering haaks op het feit dat vlaanderen het alleen beter zou doen, zowat alle nationale kritiek die ook vlaams toepasbaar is, spuien ze zonder schroom, en toch blijven ze beweren dat vlaanderen een beter bestuur zal hebben na onafhankelijkheid. Van eigen tegenspraak gesproken.
Wat het vreemdelingen standpunt betreft, kan ik kort zijn, dit staat absoluut lijnrecht tov mijn eigen opvattingen van begrip, verdraagzaamheid en respect.
Zelfs al komen vreemdelingen hier in de meerderheid, dan hebben we dat enkel en alleen aan ons eigen voortplantgedrag te wijten, en niet aan die de lege plaatsen graag opvullen. Als zij dan de wet bepalen, is dat net wat democratie is, de meerderheid beslist.
bovendien hangen hun persberichten voor het grootste deel aaneen van overdrijvingen, halve waarheden en hele leugens. Zolang ze zich niet kunnen beperken tot de bewezen feiten (die soms al erg genoeg zijn) zijn ze totaal ongeloofwaardig voor iemand die zich zelfstandig informeert. Als voorbeeld kan ik verwijzen naar hun acties tegen vakbonden, en hun mededelingen over het opheffen van de onschendbaarheid van Van Hecke.
Hun Calimero-gedrag, het zich altijd verongelijkt voelen, het bij voorbaat leugenachtig maken van iedere bron die niet de hunne is (regime-media) indoctrineert hun aanhang met hun versie van de feiten. Een absoluut af te keuren strategie.
Bovendien is de partij de minst intern democratische, geziende voorzitter nog steeds wordt voorgesteld door de partijtop, zodat er zich geen verrasingen kunnen voordoen.
Voorlopig genoeg denk ik, en als ik het zelf herlees zie ik argumenten waarom, en geen haat.
En uit voorzorg: een aantal argumenten gelden ook voor andere partijen, maar niemand heeft me bvb al en GROEN!-hater genoemd alhoewel ik heel wat bedenkingen heb bij hun programma en manier van doen.