Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes
Dus, voor U is het logisch, als U verhuist van 2 kms (Woluwe>Kraainem of Tervueren) ... van baan te veranderen, naar de bioscoop in Leuven te gaan in plaats van Brussel (toch ietskes verder !) ... om alles in hetzelfde regio te doen ???
|
Men mag gerust alles blijven doen wat en waar men wil, wat heeft dat met de administratieve taal van je woonplaats te maken? Grenzen liggen altijd *ergens*. Als ik net over de grens met Nederland ga wonen zal ik geen gebruik kunnen maken van het Vlaamse verbouwingskrediet of Jobkorting, of wat dan ook. Dat is mijn eigen keuze, niet de schuld van Vlaanderen of de 'bekrompenheid' van Nederland.
Citaat:
Het probleem is niet tweetaligheid. Franstaligen in de Rand zijn meestal tweetalig !
|
Bollocks. Als men daar netjes tweetalig was, was er geen probleem. Kom maar eens met cijfers op de proppen.
Citaat:
Logisch ... Brussel is te klein !
Brussel : 161 km² ... 1.000.000 inwoners, 6224 inwoners/km²
Belgie : 30 527 km² ... 10.200.000 inwoners, 334 inwoners/km²
Belgie - Brussel (VL+W -B) : 9.200.000 inwoners, 302 inwoners/km²
De enige oplossing zou Brussel uitbreiden ... met respect van de originele taal van de gemeente !
|
Ben jij onder de indruk dat de gewestgrenzen verleggen plaats zou bij creeren? Iedereen die op dit moment niet Brussel wil wonen kan gerust verhuizen, naar Vlaams of Waals Brabant, naargelang men zelf wil.
Hoge bevolkingsdichtheid is geen indicatie van een stad of een regio die "te klein" is. New York heeft een bevolkingsdichtheid van >10000/km²... Moeten New Jersey, Maryland, Connecticut enzo nu maar hun territorium afstaan? Slaat helemaal nergens op. 6000 is trouwens lang niet zo veel, volgens mij wereldwijd niet eens in de top 50.
Daarenboven heeft Brussel een hoog percentage aan leegstand. Helemaal niet te klein dus.
Kortom, ik heb nog nooit een argument gezien voor de uitbreiding van Brussel dat niet op dergelijke foute noties is gebaseerd.