Discussie: The color of crime
Los bericht bekijken
Oud 8 april 2004, 13:17   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Je hebt deze posting gemist zie ik. Dus ik zal de link hier nogmaals neerzetten en een zinnetje eruit.

"Bij de harde kern zitten vaak de meer intellectuele figuren uit de midden- en hogere klasse. Zij hebben meestal ook een baan"

http://www.ministerievanjustitie.nl/...enmerk/daders/
Als je iets quote doe het dan volledig hé

Alhoewel hooligans afkomstig zijn uit alle milieus en niet per se werkloos, is de meerderheid van de geweldplegers afkomstig uit lagere sociale milieus en heeft geen of nauwelijks schoolopleiding. De schoolperiode is veelal problematisch verlopen (conflicten met leraren, vernielingen en vechtpartijen) en vaak zijn er problemen in de gezinssituatie. Sociale controle (door ouders) is grotendeels afwezig. Bij de harde kern zitten vaak de meer intellectuele figuren uit de midden- en hogere klasse. Zij hebben meestal ook een baan.

Bovendien kun je hooliganisme bezwaarlijk afdoen als criminaliteit zonder meer. Wel als ordeverstoring en maatschappelijk onaanvaarbaar gedrag.
Ik heb niet alles gequote net zomin als jij omdat ik er de link heb bijgezet. Het komt erop neer dat alle klasse van mensen erbij horen en dus niet enkel degene uit de lagere klasse, dat was wat ik beweerde en hier ook word bevestigd.
illwill is offline   Met citaat antwoorden