Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
De openingspost is tamelijk onnauwkeurig in zijn woordkeuze. "Onze winkels"? De Carrefour is mijn winkel niet. Hij behoort toe aan een groepje aandeelhouders, wiens enige zorg is om de winstvoeten omhoog te drijven. Op bepaalde momenten was ik daar zelfs tamelijk ongewenst.
En onmiddellijk zijn bij een tweede ongelukkige woordkeuze van de openingspost. We zijn immers niet "verplicht" om de winkels aan te passen. Er zijn gewoon de markt mechanismen die maken dat er meer winst te maken valt door wel hallal aan te bieden dan niet. Doodgewoon de vrije markt. De auteur kan dat leuk vinden of betreuren. Het staat hem dan vrij om bijvoorbeeld de Carrefours te nationaliseren, en door staatsinterventie een eigen winkelketen te gaan uitbaten. Lenin en andere Sovjetmensen hebben dar al de nodige lectuur over uitgebracht.
Verder kunnen we ons de vraag stellen wat de integratie bevordert. Het bestaan van een eigen resem "islamitische" winkeltjes, waarbij migrantenvrouwen binnen de eigen gemeenschap blijven of één grote supermarkt die waren voor iedereen aanbiedt, waarbij Vlaamse vrouwen enmirgantenvrouwen elkaar ontmoeten, wat kunnen commeren en klagen over hunne vent, en waarbij dus migrantenvrouwen een gratis lesje Nederelands meepikken. het is maar een vraag.
Tot slot ben ik benieuwd naar de laatste zin:
Ik ben echt benieuwd hoe en welke schade we gaan oplopen doordat er hallalproducten in de winkelrekken liggen. Ook dat is maar een vraag...
|
Kan allemaal goed zijn, maar hoe gaan we en GB reageren als men vanalles gaat beginnen eisen mbt het in de nabijheid liggend varkensvlees?
Weet u dat u in bepaalde supermarkten in en om brussel aanspraak kn maken op goed wat zever en slaag op uw gezicht, als je varkensvlees koopt?
Dat is het probleem waar we naartoe gaan.
Halal of hoe ze die brol ook noemen is in ons land volgens de wet verboden.
ketens en mensen die zich daarmee inlaten begaan dus een misdrijf. om te beginnen.
Maar ha ja... de wet

. Die wordt in dit land enkel nog toegepast om verkeersboetes te kunnen innen.