Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH
Mijn ideologie is, dat het "eigen volk" op de eerste plaats komt. Wanneer er voor de noden en de grieven van dat volk geen financiele middelen zijn of te weinig om aan deze hun grieven en noden te voorzien, zijn er zeker geen financiele middelen om voor andere volkeren te zorgen, hiermee hebt u tevens een antwoord op wat betreft mijn onderschrift. Dus ik heb zeker geen probleem wanneer men het "eigen volk" op de eerste plaats stelt tegenover een ander volk.
|
Wanneer zijn en genoeg financiële middelen voor dat volk?
"Er is genoeg op aarde voor wat iedereen nodig heeft, er is niet genoeg voor wat iedereen wil".
Heeft het ene volk het recht om economisch te profiteren van een ander volk om aan zijn noden en grieven te voldoen? Vanaf welk niveau gun je een ander volk, dat ze ook hun noden en grieven voldoen?
Ik heb er wel een probleem mee als men zijn eigen volk op de eerste plaats stelt, ik ben voorstander van een gedeelde eerste plaats.
Hoe definieer je "een volk"? Op basis van bloed? Ik heb Franse voorouders, mijn man een Nederlandse grootmoeder. Behoren wij en onze kinderen tot het Vlaamse/Belgische volk? Tot welk volk behoren kinderen uit gemengde huwelijken?
Waarvoor staat je avatar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH
Een probleem heb ik, wanneer er personen vanuit gaan dat zij alleen correcte historische geschiedenis bedrijven omdat ze de verhalen verkondigen en blijven verkondigen op papier gezet door hetgeen zich verkoopt/verkocht als zijnde bevrijders en tegenstanders van een bepaalde ideologie. Dat ze misdaden willen aanklagen maar deze misdaden wel zien van één kant. Dat misdaden gepleegd tegen een bepaald volk (Duitsers) zonder meer mag worden geminimaliseerd en afgedaan als een noodzaak. Dat men zoals in Vlaanderen, in de jaren '70 onder de regering Tindemans een vader van een gesneuvelde Oostfronter financieel laat opdraaien voor een vonnis uitgesproken in de jaren '40 enz. enz.
|
Daarom hel jij over in de andere richting en minimaliseer jij de misdaden van een ander bepaald volk en doe je ze af als noodzaak?
Daarmee doe je exact hetzelfde wat je de anderen verwijt.