Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
dat is nu eens een hoogst interessante vraag. Welke wereld willen we
?
|
Vind ik ook.
Citaat:
Wel, evenveel werelden als er mensen zijn, zes miljard dus. De meeste van die zes miljard droomwerelden zullen wel onderlinge gelijkenissen vertonen
|
Ik ben van mening dat we opzoek moeten gaan naar wat universeel is bij elk mens.
Volgens mij is dat het streven naar een zorgeloos en gelukkig bestaan of simpelweg genieten van het leven. (waar sex een zéér belangrijk onderdeel van is)
Citaat:
maar geen van allen kunnen aanspraak maken op de hele wereld.
|
Heel juist! De wereld is van ons allen en die moeten we met elkaar delen.
Ik denk hierbij aan de woorden van Armstrong toen hij als eerste mens voet op de maan zette. "Een kleine stap voor de mens maar een grote voor de mensheid" Waarmee hij aangaf dat de maan en de wetenschap die dat mogelijk maakte aan de mensheid toebehoort.
Citaat:
En dan hebben we het enkel over het einddoel, nog niet over hoe er te geraken.
|
Dat is het grote knelpunt uiteraard waarover de meningen lijnrecht tegenover elkaar staan.
Voor mij is het duidelijk. Uitbannen van de behoeftigheid door invoering van het basisinkomen dat moet gefinanciert worden door belasting op het verbruik van de natuurlijke bronnen. In feite is dat niet meer of minder dan ieder zijn rechtmatig deel geven van de natuurlijke bronnen die ons allen toebehoren.
Verder staat het iedereen vrij zijn leven in te richten zoals hij zelf verkiest in alle vrijheid.