Discussie: FDW bij Phara
Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2009, 13:34   #368
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

1 En dat zijn er heel wat.

2 De "Europese islam" bracht anders wel Trabelsi en de moordenaar van TVG voort, en er wordt steeds meer verwacht dat wij ons aanpassen aan die islam ipv omgekeerd. En dat is nu net wat FDW wilde aantonen: Het is en blijft een fundamentalistische religie die zich hier opdringt.

3 Ach ach, laten we een kat een kat noemen, in de meeste discussies over het VB wordt er vroeg of laat nazi-duitsland bijgesleurd. Dat is in deze draad ook al gebeurd.

4 Maar ook daarin blijft "extremisme" een subjectief begrip. Zo is bvb de VLD voor mij een extremistische partij.
1 Overal waar marginaliteit voorkomt leeft het extremisme op. Kijk maar naar het grote aantal VBstemmers in Vlaanderen.

2Het grappige is dat u de uitzonderingen als de regel gaat voorstellen. Er is één moord gebeurt dus alle islamieten zijn slecht? Ik hoorde de meiden van halal deze laffe aanslag volkomen afkeuren. Maar goed, de meiden van halal zijn zeker de uitzondering, en dagelijks gebeuren er vele islamtische moorden in Nederland.

3In deze draad waarschijnlijk wel. In de uitzending echter niet. De meiden van halal hadden geen nood aan zulke drogargumenten. De Winter deed echter zelf wat hij andere verweet. Dat de meiden dit niet doen betekent dat zij niet enkel in de discussie op tv de intellectueel de meerdere waren, maar ook ten opzichte van de meerderheid van dit forum. Aangezien de meisjes dan ook nog maar gewone meisjes waren, zegt dat veel over het grote aantal simpele zielen op dit forum.

4Alles is subjectief. Ik denk echter dat je wel objectief kan stellen dat bepaalde personen radicaler zijn in het volgen van een theorie dan andere. Ik denk dat bepaalde individuen minder democratisch zijn dan andere. enz. Indien u daar over wenst te lullen ga dan even boven de pot hangen en ruk je wat af op de algehele subjectiviteit van de wereld, maar val ons er niet mee lastig op dit forum.

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden