Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Er zijn allerlei scenario's mogelijk. Maar de feiten zijn dat in Friesland en Nederlands-Limburg alles rustig is, en uw landje langzaam uit elkaar valt. U kunt alleen maar speculeren. Ik hou me graag bij de feiten. En die zeggen dat er veel onvrede is over Belgie onder de Vlamingen. Hier in Nederland zijn de meesten wel gelukkig hoor.
|
Bij ons leven de mensen minstens even goed als bij u. Wij kunnen teminste goed eten, goed drinken, huizen bouwen zoals we willen, als we +/-ernstig ziek zijn moeten we geen maanden wachten vooraleer er een plaats vrijkomt in een ziekenhuis, wij kijken op geen Euro, wij rijden met de wagen die we willen en we worden in onze keuze niet gehinderd door Calvijn en tenslotte -want ik kan zo nog verder blijven gaan- onze koning is sympatieker dan Tante Trix. Dus, zo slecht is het bij ons nog niet, wat u ook moge verhopen. Natuurlijk hebben wij problemen, maar wij steken die dan ook niet onder de mat, zoals vele Nederlanders vaak doen. Neen wij bediscussiëren die in volle openheid. En dat Nederlanders zich hierin komen moeien...tja we kennen die Hollanders nu eenmaal met hun opgestoken vingertje. Ze kunnen er ook niets aan doen dat ze nu eenmaal bemoeizuchtige Nederlanders zijn. Maar we trekken ons daar niet zoveel van aan. Op gepaste tijden geven we hen lik op stuk en dan zijn ze weer voor een tijdje kalm.