Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Er is niets mis met populisme. Populisme is soms nodig, maar deze schone liedjes duren vaak niet lang. Populisten vallen vaak door de mand en so wie so wanneer zij aan de macht komen. Ofwel kunnen ze dan niets realiseren van wat ze beloofd hebben, ofwel beginnen ze hetzelfde te doen wat ze de andere de hele tijd verweten. Ze worden dus 'salonhähig', vaak uit onkunde en/of omdat ze geen politieke ervaring hebben. Of, en dat is vaak het geval, omdat willen meegraaien in de vleespotten van de macht.
Of JM Dedecker er zo eentje is, weet ik niet. Misschien, misschien niet. Hij heeft nog nooit de macht gehad.
|
Onder het motto als ge iets goed neerpent dan zeg ik dat ook: Hierin kan ik U zeer goed volgen. Behalve dat dat DD wel degelijk in een partij zat die aan die vleespotten van de macht kon. Hij stemde altijd al braaf volgens de vrhfdst richtlijnen en hield met zijn groot lawaai ook nog eens vele donkere liberalen aan boord. Hij weet goed genoeg wat macht is, alleen het absolute opstapje ontbrak: Ministerke spelen.