Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2003, 09:45   #10
vlierbolleke
Vreemdeling

vlierbolleke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zou elke jongere, voor hij afstudeert, eens een week, of toch minstens enkele dagen, moeten overleven met een minimum aan water, eten en confort! Dan zou hij beseffen wat de waarde van water is, en dat er zuinig mee moet worden omgesprongen! Dingen eten die thuis nog niet aan de hond zoudt geven zodat ze beseffen dat voedsel geen weggooiproduct is.

Wij vinden alles vanzelfsprekend, elektriciteit die 24u op 24 beschikbaar is, zuiver drinkwater, de vuilkar die langskomt en ook postbedeling elke werkdag. Wel al deze voorzieningen zijn voor de helft van de wereldbevolking niet vanzelfsprekend!
Ik heb ook langere tijd in West-Afrika verbleven en geregeld is daar de druk op de waterleiding (als die er al is) te klein om iedereen van water te voorzien, elektriciteit valt geregeld uit en een vuilkar kennen ze daar niet (iedereen moet zijn eigen afval verbranden). Als hier de vuilkar een uur te laat komt, bellen ze al naar de gemeente! En als de gazet niet op tijd is maken ze van hun oren. Wij zijn hier rotbedorven, en doordat we het zo gewoon zijn staat er niemand bij stil hoeveel water en elektriciteit wij eigenlijk wel verbruiken.
Ik heb een douchespaarkop, spaarlampen en een thermostat die een graadje lager staat. Maar spijtig genoeg heb ik ook een echtgenoot die in slaap valt bij de tv die dan tot 'smorgens speelt en die overal het licht vergeet uit te doen.
vlierbolleke is offline   Met citaat antwoorden