Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2009, 00:12   #7
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
6° Waarom moeten al die sociale gevallen hun stroom nog eens gratis krijgen terwijl ze al dik onderhouden worden door de maatschappij zou het perfect normaal zijn dat ze zich houden aan de economische wetmatigheden van efficient stroomverbruik zoals elke oplettende burger dit moet doen. Dus gratis geven werkt in het voordeel van electrabel.... Ik zou hen dit voordeel niet gunnen. Je kunt netzogoed die gevallen verplichten om een volledige energieaudit te doen en hun probleem tot op het bot aan te pakken door hun energievreters te elimineren. EN 9/10 kans dat ze geen gratis stroomcontract meer nodig hebben... maar inderdaad genoeg geld gaan overhouden.
Niet de sociale gevallen maar de grootverbruikers krijgen fikse kortingen bij boeven zoals Electrabel..
Van de laatste keer dat ik dat naging weet ik van bijvoorbeeld het zogezegde sociaal tarief, waarbij een gehandicapte 500 kwh vuile stroom gratis kreeg, alsof hij kinderen zou hebben. De rest van zijn stroom betaalde hij daar echter duurder dan bijvoorbeeld bij Ecopower, die geen sociaal tarief toekent. Kortom: Als hij een bescheiden 3000 kwh verbruikte was hij goedkoper af me groene stroom en zonder sociaal tarief. Dus op hun moet ge 't niet weer proberen te steken.

Laatst gewijzigd door DannyS : 22 maart 2009 om 00:28.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden