Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Hilarische redeneringen.
a) Wanneer een bestuurder incompetent is op "federaal" niveau, zakt hij beter af naar het "Vlaemsche" niveau. Kan tellen, wat betreft de eigendunk der "Vlaemen". Het werpt natuurlijk een nieuwsoortig licht op de uitspraak dat "Leterme een uitstekend Vlaams Minister President" was en dat Kris Peeters het lang niet slecht doet.
b) Wanneer geldt dat paars de economische crisis niet zag aankomen, geldt dat evenzeer voor de heer Leterme toendertijd. Nochtans pretendeerde hij beter te kunnen, maar hij bakte er budgettair niets van gedurende zijn economische "période de noces" van juni 2007 tot november 2008. Ik herinner me niet dat de heer Leterme in voorgemelde periode bijvoorbeeld het zilverfonds aanzuiverde, een begrotingsoverschot realiseerde of afzag van eenmalige maatregelen. Ik herinner me echter wel goed dat de heer Leterme voortdurend emmerde dat hij geen budgettair beleid kon voeren door de schuld van paars. Wat belette de heer Leterme toendertijd en vooral waar haalde hij het vandaan om voorafgaand aan juni 2007 desondanks te beweren wel beter te kunnen? De heer Leterme is en was altijd al een volslagen nitwit. Hij heeft dus alle troeven in huis om straks een westvlaams stemmenkanon te worden, de kneuterigheid wordt er alom gekoesterd en verafgood.
|
Hilarische redeneringen.
a) Het Vlaamse niveau en het federale niveau zijn volstrekt verschillend. Buiten het feit dat je met het overkoepelende en overbodige Belgische niveau zit, heb je bvb een heel pak minder het Waalse blok aan je been. Teruggaan naar het Vlaamse niveau is niet afzakken, maar juist verhuizen naar daar waar de klemtoon steeds meer komt te liggen. Net zoals je een slecht schilder kan zijn terwijl je heerlijke muziek maakt, kan je op federaal niveau compleet falen terwijl je op Vlaams niveau prima werk levert. Overigens, dat is net wat er met Leterme gebeurd is.
b) Je vergeet (nu ja...) er natuurlijk wel bij te vermelden dat er de helft van die periode helemaal niet kon geregeerd worden door Leterme dankzij de eeuwige nee-zeggers aan Waalse kant. En dat de tweede helft van die periode enorm onstabiel was omdat diezelfde nee-zeggers het eigen belang en het partijbelang belangrijker vonden dat het belang van de burger. Doe daarbij nog een heel slechte financiele uitganspositie (dankuwel VHS), en een totale financiele ommekeer op slechts enkele maanden zou een groot mirakel vergen.
Maar federaal gezien is Leterme idd een nitwit. Net zoals VHS. Alleen hebben de onkunde en leugens van VHS veel meer schade toegebracht dan de onkunde van Leterme.