Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2009, 21:31   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
http://www.n-va.be/programma/standpu...rchief&ID=2968

waarom ik dit post?

een vriend heeft een tijde geleden een ongeluk gehad.
hij werd aangereden door een chauffeur langs achteren.
de chauffeur pleegde vluchtmisdrijf.

ambulance is moeten komen voor diene vriend op te pikken (last aan rug)
hij is naar de politie geweest voor aangifte, hij herinnerde zicht de nummerplaat.

en de nummerplaat bestond niet!!!!

dus dit betekent:
die auto reed dus "zonder" keuringsattest, "zonder" verzekering, "zonder" autobelasting!!!!

vroeger was er een auto vignet , maar een paar partijen (waaronder de sossen) vonden dit discriminerend!!

ik heb gehoord dat men tussen de 10 a 20 % per jaar teveel aan autoverzekeringen betalen om die groep die geen verzekering te dekken!!!

in plekke om die parkeerboetes uit te schrijven zouden ze zich beter eens controleren wie er auto verzekering heeft(en gekeurd is)
Daarom dat ik belgie op politiek vlak een lulland vind: waar in de wereld zijn ze nu niet in staat om uw nummerplaat aan uw verzekering te koppelen.

En als je zo'n flitspaal zou zetten die alle nummerplaten op verzekering begint te controleren, en je moet er feitelijk maar een stuk of 20 zetten op strategischeplaatsen in Belgie, hoeveel auto's ga je er zo uithalen ??? Het moet toch precies het moeilijkste te programmeren dingetje zijn ?

Dat autovignet vind ik een stom idee, laat gewoon elke auto een RFID chip krijgen als hij verzekerd is. DUs uw verzekering stuurt u een RFID chip op. Uw nummerplaat is ook een RFID chip. EN langs alle kantje lusjes in de baan die controleren of die dingen matchen..

ALs er een auto voorbijkomt zonder verzekering wordt hij geflitst, en kan de politie hem eruithalen. Als er een auto voorbijkomt met valse nummerplaat, hangt hij ook/ Als er een auto voorbijkomt zonder verzekering hangt die ook.

ALs je dan bedenkt dat die twee laatste gewoon door databases te koppelen met een klein ploegje informatici kunnen opgekuist worden in een jaartje tijd, dan begrijp ik niet wat ze in Belgie altijd problemen hebben...

Echt een bananerepubliek, ik ben soms beschaamd dat ik in belgie leef.
We zijn dan verwonderd dat Koreanen verder springen dan wij... Echtwaar we zijn eersteklasse kiekens allemaal.

Vanaf je over RFID spreekt, zit er een leger te lullen over privacy. Vanaf je over databases spreekt hetzelfde; Maar niemand die het doel voor ogen houdt dat je wil voorkomen dat mensen overzekerd rondrijden en daardoor een soort maatschapplijke last afwentelen op de andere

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 maart 2009 om 21:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden