Discussie: Formule 1
Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2009, 11:09   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Waarom denk jij dat ik jaloers ben? Volgens mij kun jij dat echt niet weten. En als je dat niet kon weten, dan is het immoreel om mij daarvan te beschuldigen, want het is namelijk niet waar, dus het is een onterechte beschuldiging.
Ik weet het, het is keistout van mij.

Citaat:
Die ontdekkingen konden ook wel gebeuren zonder al die sport,
Maar ze zouden veel langer geduurd hebben, dus meer uitstoot en vervuiling in de tussentijd.

Citaat:
zonder dat zoveel geld zou gaan naar verloningen van topsporters en 2 miljard voor Ecclestone.
Je hebt er echt wel een probleem mee dat sommige mensen zoveel geld verdienen he?

Citaat:
En ik heb nog tegenwerpingen: ja, onze motoren zijn efficienter geworden, maar toch stijgt de CO2 uitstoot van het wegverkeer en toch kunnen we dat gemakkelijk reduceren. Namelijk door lichtere wagens met lager vermogen. Meeste auto's hebben onnodig hoog vermogen om bv. 180 km/u te rijden en snel op te trekken. Dat is voor niets nodig, maarrr... zorgt wel voor extra verbruik.
Ik denk dat dit voldoende aantoont dat we formule 1 niet nodig hebben om zuiniger te rijden.
Jij hebt het over het gewicht van wagens en de maximumsnelheid. De F1 brengt technologische vernieuwingen. Die twee kunnen gerust samen. Uw idee en de vernieuwingen uit de F1 samen brengen meer op dan uw idee alleen.

Citaat:
Het is immoreel om dat zo te stellen, want het is een grote piste die gebruikt wordt voor luxedoeleinden, en daar zou eigenlijk natuur moeten groeien. U onderschat dus de waarde van de natuur en overschat het belang van formule 1.
Die grote piste is eigenlijk betrekkelijk klein. En ze wordt niet enkel gebruikt voor luxedoeleinden maar evengoed voor technologische ontwikkelingen, zoals eerder aangegeven. Nogmaals, het brengt meer op dan het kost.

Citaat:
Dat laatste is ook een immorele stelling.
Helemaal niet. Jij sleurt moraliteit er alleen maar bij om mensen een schuldgevoel aan te praten.

Citaat:
Ze zouden meer moeten doen. Ecclestone heeft geen yacht en privejet nodig. En de mensen van waar het geld komt zouden ook meer voor het goede doel moeten doen.
Onzin, die mensen doen financeel meer dan jij ooit zal kunnen doen. Maar wellicht zal het voor jou nooit genoeg zijn, het dogma van de grote morele kruistocht laat nuancering immers niet toe.

Met excuses voor deze immorele beschuldiging.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden