Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Zo is het maar net... Eigenlijk diep-tragisch voor het Iraakse volk.
Het enige wat de fundamentalisten bereiken is dat het de mensen die het goed menen met het Iraakse volk nu worden buitengejaagd en de verantwoordelijken voor de invasie zich met nog meer verbetenheid gaan ingraven in "hun grote gelijk".
Ik hoorde die moslimstrijders "Vietnam, Vietnam" schreeuwen...
Stel je voor: Vietnam met 21ste eeuws wapentuig... D�*n staat er in Irak geen moskee meer overeind.
|
akkoord dat grootste slachtoffer het gewone Iraakse volk is, maar dat is zo in ieder conflict na de Grote Oorlog.
welke fundamentalisten? diep ongenoegen wordt gekanaliseerd door oa die al Sadr, maar ik zie het eerder als nationalistisch verzet. Irak is nooit zo door religie gedomineerd als Saudie-Arabie of Iran geweest...
vergelijkingen met Vietnam gaan niet op, de pers en "experts" lullen maar aan maar da's waar ze voor betaald worden.
Wapentuig an sich verschilt niet zo spectaculair veel sinds 2e Indochinese oorlog, ik heb veel meer schrik dat de mind-set van MACV terugkomt: strategic hamlets, black operations en search&destroy missies brengen nog meer leed voor gewone burgers en hun nut is (minstens) betwijfelbaar
"we had to destroy the village to save it"