Discussie: Twee jaar na CAP
Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2009, 23:34   #84
Fredschot
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Ik kwam op dit forum terecht bij de start van Cap, ergens eind 2007. Het grote dispuut focuste toen al snel met LSP, die bleven stellen dat Cap de potentie had om uit te groeien tot de nieuwe arbeiderspartij terwijl de rest er geleidelijk uitstapte. Ook nog na de verkiezingen bleef LSP stellen: Cap is op de kaart gezet, we gaan ermee door. Hun stelling was toen ook: de PvdA is stalinistisch en wat ze ook doen, dat dragen ze mee en zij kunnen dus niet uitgroeien tot een grote linkse politieke formatie. Nu, twee jaar verder, rommelt Cap nog wat aan in de marge. Is LSP eruit gestapt en terug geplooid op zichzelf en, als ik me niet vergis , zijn ze organisatorisch geen stap vooruit gegaan: in 2007 werd gesteld dat LSP 300 leden had en nu hoor ik dat ze nog steeds 300 leden hebben. In die twee jaar is het ledenaantal van de PvdA en Comac met ongeveer 50% toegenomen en komt PvdA steeds meer in het nieuws.
LSP stelt dat het nu niet mogelijk is om een marxistische partij met een massabasis uit te bouwen. Terwijl we toch de grootste econ crisis sinds 100 jaar beleven. LSP hoopt daarom dat er, ergens op een of ander manier, toch zo'n nieuwe arbeiderspartij zal verschijnen, die kan niet meer dan reformistisch zijn maar daarin wil LSP zich gaan schuilen, hopend op betere tijden.
Zou het kunnen dat LSP zich grondig vergist? Dat er iets ernstig mis is met de werkstijl, manier van communiceren, politieke prioriteiten die men stelt,...? Zou het kunnen dat LSP eigenlijk overbodig is en dat de LSP militanten beter zouden aansluiten bij de nieuwe arbeiderspartij die intussen bestaat ?
Het is maar een vraag...
Is dat uw persoonlijke mening of de algemene strekking binnen de pvda?
Fredschot is offline   Met citaat antwoorden