Discussie: Twee jaar na CAP
Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2009, 00:11   #99
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredschot Bekijk bericht
mijn persoonlijke ervaring als capper bij samenwerking rond concrete thema's met de pvda, is dat er na verloop van tijd toch de voorwaarde aan gekoppeld wordt om bij de pvda aan te sluiten, met ongeveer dezelfde argumentatie als die van u: "wij zijn de grootste en ge gaat volledig geïsoleerd geraken als ge niet bij ons komt" ik vind dat niet zo respectabel...
dat doet mij vermoeden dat er ook binnen de partij misschien niet veel mogelijkheid bestaat om kritisch te discussiëren en dat jullie openheid nog niet fundamenteel doorgevoerd is
Tja, ik kan dat alleen maar ontkennen mijn beste. Om een voorbeeld te geven omdat zoveel gasten daar hier blijkbaar op kicken: Stalin. Je hebt in de PvdA dezer dagen mensen die Stalin verdedigen en mensen die fel tegen Stalin zijn (bijvoorbeeld Koen Calliauw, de vroegere hoofdredacteur van de Rode Vaan, die zichzelf als 'ne moeilijke mens' beschrijft maar die zegt dat hij zich binnen de PvdA heel goed in zijn vel voelt vanwege de democratische sfeer en omdat de woorden overeenstemmen met de daden.
Ik ben nog maar lid sinds eind 2007, ik heb 30 jaar argwaan gekoesterd (en allicht terecht) maar nu wordt echt alles op een heel democratische manier bediscussieerd. Concreet: het 8 ste partijcongres: eerst zijn er sneuvelnotas naar alle basiseenheden gegaan: die zijn besproken en geamendeerd. Elke baisgroep koos zijn afgevaardigden om in werkgroepen de verschillende hoofdstukken van de teksten te bespreken: de verbeterde versies gingen dan weer naar de basisgroepen en dan weer naar de commissies tot er een concensus was (dwz: tot dat er een betekenisvolle meerderheid was) en dan pas ging het congres door met circa 500 afgevaardigden waar op de eerste dag dan nog beslist werd om rond een thema geen beslissing te nemen omdat de meerderheid te klein was. Ik heb dat hele proces meegemaakt en ik was verbluft over de superdemocratische aanpak, ik zou echt niet weten hoe je zoiest nog beter zou kunnen aanpakken.
En natuurlijk zal de PvdA je aanspreken om bij onze club te komen, zoals ook Cap, LSP, ... dat doen. Overigens: heb je al eens aan cappers die intussen lid zijn van PvdA gevraagd of en wat ze van de verschillen vinden tussen cap en pvda?
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden