Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
raar maar waar kan ik mij volledig vinden in elk standpunt van mijn partij , bij elk artikel en elke toespraak die ik lees of hoor betrap ik er me mezelf op die persoon in kwestie gelijk te geven. Is dit louter toeval of heeft de partijtop dezelfde gedachtengang als ik , wie zal het zeggen.
|
Als ik naar toespraken van het Blok luister heb (had) ik dat ook. Ik kan mij in heel wat van hun analyses (zeker omtrent criminaliteit en vreemdelingen) perfect vinden. Maar een goede analyse wil niet hetzelfde zeggen als en degelijk alternatief, en daar schiet het blok IMHO ver te kort. Ook hun stijl bevalt me langs geen kanten, ze zijn in ieder gevaal geen positief alternatief voor mij (al zou ik ze wel graag eens aan de macht zien)
|
De analyse ivm vreemdelingen vind je juist.
De voorgestelde oplossing lijkt me ook juist en wordt gedeeld door de overgrote meerderheid van de Vlamingen:
*Criminele en illegale vreemdelingen terug naar eigen land
*opvang van echte asielzoekers voor zolang nodig
*Belgische nationaliteit enkel na inburgering
*Stemrecht enkel voor Belgen
Het zogenaamde slechte imago van het VB wordt in grote mate veroorzaakt door de demonisering in de media.
Bv als een VLD-er Smagge toegang tot zwembaden ontzegt aan Marokkanen, heet dat in de media onmiddellijk 'een VB uitspraak'.
De harde taal die wel eens gebruikt werd vroeger, werd veroorzaakt door alle anderen die jarenlang beweerden dat er geen probleem is.