Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Wat er aan doen is natuurlijk een heel moeilijke vraag en zal samenwerking vereisen van alle politieke partijen.
Iets wat in dit land niet mogelijk is want de linkse idioten ontkennen het probleem en de rechtse idioten ontkennen de complexheid van het probleem door het simpelweg af te schuiven op religie.
|
Het zijn wel de rechtse idioten die willen scoren met het probleem dat er is, en nogmaals met de oplossing die anderen voorstellen, zonder zelf enige realistisch en haalbaar voorstel te doen.
voorbeelden:
probleem: werkloosheid, hangjongeren, steuntrekkers,..
VB scoort met aanklagen van de toestand, nog wat onwil en islam bovenop
en mogelijke oplossing: positieve discriminatie van de probleemgroep om aan werk te geraken.
VB scoort nogmaals: discriminatie van eigen volk.
Oplossing VB ? repressie? uitkeringen stoppen? deportatie? werkgevers hebben het recht een gekwlificeerde alochtoon te weigeren, ....allemaal niet haalbaar volgens nationaal en internationaal recht.
nochthans denk ik dat dit echt zou helpen, als voorbeeld, als rolmodel, mocht er een generatie komen die wel werk hebben, die aanvaard worden, die carriere maken, door dat steuntje in de rug.
probleem: leerachterstand, spijbelen, ....
VB scoort met aanklacht, nog wat over slechte opvoeding en ouders, islam
mogelijke oplossing: concentratiescholen vermijden en alle scholen verplichten een percentage allochtonen te aanvaarden als die zich aanbieden.
Het VB scoort alweer met de mogelijke oplossing aan te klagen, achterstand van eigen kinderen, islamvrijhouden van het katoliek onderwijs, ........
Oplossing VB ? repressie op spijbelen, op ouders die niet optreden, op concentratiescholen die te laks zijn, ....
nochthans denk ik dat het zou helpen, om de concentratie per school te verlagen, en enkelen gaan gemakkelijker mee met de meerderheid, dan omgekeerd.
Ik heb mijn kinderen bewust naar de gemeentelijke lagere school gestuurd omdat daar allochtonen waren, in het college op dat moment nog niet.
Zij kennen hun leeftijdsgenoten bij voornaam, en begrijpen elkaars grot en kleine kantjes. In die school was er een samenwerking tussen alle leerkrachten godsdienst, islam, zedenleer. Iedereen vierde de feesten van de andere mee, islam en vrijzinnig organiseerden een communiefeest, de islam en de katolieken organiseerden het lentefeest, en niet islamietn organiseerdenhet suikerfeest. Iedereen maakt de hapjes van en voor de anderen klaar, volgens regels en voorschrift. En geloof me, geen één van de 4 is ziek geworden van een halal-hapje. Er is mij ook ggen geval bekend van een islamiet die ziek werd of afwezig bleef omdat hij blokjes salami met varkensvlees moest bedienen.
Het kan allemaal zo vanzelfsprekend zijn, als kinderen samenwerken, en ouders hun dogma's opzijzetten, hun kinderen niet indoctrineren met hun groot gelijk, om de integratie een kans te geven.