Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2009, 22:25   #152
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Dat is juist. Maar mensen zijn ook zo geconditioneerd.

Men kijkt nu eenmaal naar sterren en hoopt nog steeds naief dat zij de reding zullen bieden. Ze hemelen de voetballer liever op, en geven hem een royale vergoeding terwijl die alleen maar op een balletje zit te schoppen en wat leute en vertier brengt, maar de hardwerkende leraar in de klas die geven ze een armoedeloontje. Ze prijzen de filmsterrren, de zangers de hemel in, maar opnieuw geven zij enkel maar amusement en vertier. Uiterst zelden een boodschap waar je eens kunt bij stilstaan zoals bv onze Willem Vermandere of Raymond van het Groenewoud, enz.

De verpakking is veel belangrijker dan de inhoud.

Ook is het politiek systeem totaal waardeloos.

Politiekers zouden een evaluatie moeten ondergaan bij de bevolking, zelfs maandelijks. Presteert men slecht, eruit ! Beleid zou gevoerd moeten worden over de verkiezingen heen. En er zouden meer denktanks moeten zijn, dat men zowel filosofen, wetenschappers, beleidsmensen raadpleegt om grote zaken te bespreken, in wisselwerking met een publiek debat en dit ook naderhand laat doorvoeren. Er zouden meer referenda moeten zijn, de grote belofte van Verhofstadt die nooit uitkwam. Mensen zouden bv over belangrijke onderwerpen hun stem moeten kunnen uitbrengen via de electronische identiteitskaart. We kunnen belastingen betalen via het net, dan kunnen we ook stemmen via het net. Niet eenmaal om de vier jaar, maar ook over belangrijke zaken, nadat de heren politiekers hun betoog hebben gedaan in de media.

Ook heeft men weken geleuterd over de scheiding der machten. Men zou het beter eens hebben over de politieke vrijheid. Over de grote organisaties en belangengroepen die de politiek zo sturen, zelfs voor hun kar spannen dat ze draaien zoals een haan op de kerketoren. Al die groepen, waaronder de banken, de multi-nationals die nu toch wel een toontje lager mogen zingen in plaats van de eerste partij te spelen in het orkest !

En ten slotte zouden de mensen klaarder moeten zien, en inderdaad meer belang hechten aan:

Geen woorden, maar daden !

Vandaar, moge iedereen in de komende verkiezingen ZWART stemmen, want geen enkele partij doet zijn best hierin. Zelfs mijn lievelingspartij, groen niet. Deels door onmacht, akkoord. Maar hun stemgebedel naar de immigrantenmiddens zint me evenmin, bv !
Citaat:
Ik heb mijn buik ervan vol van het multicultureel gedachten goed.
Waar inderdaad, we binnenkort ferm miserie mee zullen hebben ! Let op mijn woorden.
Maar goed, ieder huisje zijn kruisje. Alsook iedere mens, figuurlijk en letterlijk.
U heeft overschot van gelijk!

Wij hebben daar al miserie mee, maar wij gaan daar nog meer miserie mee krijgen.