Los bericht bekijken
Oud 9 april 2004, 12:04   #1
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Als die-hard Belgicist vind ik het uiteraard reuzefijn dat N-VA in het CD&V schuitje stapte.
Een separatistsich anti-monarchistsiche partij, die op de schoot springt van een royalistische Belgicistische brother(?) in arms. Schoner kon ik het me niet indenken.

Vreemd hoe zo weinigen deze contradictie opmerken.
De N-VA stapt dus in zwembroek op een bus richting poolcirkel.
De chauffeur vertelde hen dat het daar niet echt koud was. 'De ijsberen kunnen het getuigen.'

De splitsing van de sociale zekerheid, dewelke een ware ramp voor de Belgische eenheid zou betekenen, laat de N-VA simpelweg vallen als eis. Uiteraard: de vakbondsvleugel van de CD&V zou zulks niet pikken!
Dus roepen en tieren over overhevelen van bevoegdheden, doch niet duwen op de essentiële hefbomen. 8)
Ik mag andermaal gerust zijn:
De N-VA stormt schreeuwend vooruit: "Splits België!!" doch merkt niet dat ze in hun haast de knipschaar vergeten zijn.

Eén van de eisen van N-VA, de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde, wordt reeds vooraf in de praktijk onder de tafel geveegd door Vilvoordse burgervader en CD&V'er Dehaene.
N-VA laat zich dus vangen met een reclamefolder vol producten in aanbieding die eigenlijk niet meer voorradig zijn.

Mocht de peiling bewaarheid worden en de CD&V opnieuw op bestuursfluweel plaatsnemen, dan wachten me zalige forumweekjes vol plezier en schadenfreude.
Ik houd immers een collectie linkjes bij met stoere taal vol getrokken messen en conclusies, vanwege goedgelovige N-VA'ers mocht de CD&V hen ooit on-Vlaams in de reet rijden, wat ze zich nauwelijks kunnen voorstellen.

Wie voelt zich eveneens geroepen om als N-VA'er heel naïef de CD&V'ruggen te krabben?
Hoe reageren jullie bij woordbreuk?
Vooraf stoer dreigend, nadien bedeesd de aalmoes in ontvangst nemen en zwijgend het flamingantisch slikken laten afkopen?

Leef jullie eens uit en vul mijn 'gereedschapskist'.