Discussie: Wakker worden!
Los bericht bekijken
Oud 9 april 2004, 12:21   #13
Herman Allaert
Lokaal Raadslid

Standaard

Dorus:

Ik vind ook dat onze "behoeften" veel te sterk stijgen en dat we momenteel eerder nood hebben aan consuminderen dan aan consumeren. Dit hoeft echter niet ten koste te gaan van het comfort want door de principes van duurzame ontwikkeling (DO) toe te passen (zie definitie in http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=12104 ) kunnen we onze behoeften enerzijds rationaliseren (opgedrongen behoeften vermijden) en anderzijds op duurzame wijze voldoen.

DO houdt voor iedereen de opdracht in om de behoeften binnen ons deel van de "intrest" te houden en dus ben ik het ook eens met Jorge die stelt dat er op zich niets mis is met een op het eerste zicht onzinnige behoefte (4x4) zolang men dit compenseert op andere vlakken. Ik denk dat op die manier (maximale keuzevrijheid maar wel binnen de grenzen van de "intrest") meer mensen bereid zullen zijn om ook effectief duurzamer te gaan leven.

TheLuckyOne:

Ik hoop dat die "waarheid ivm geld" idd snel naar boven komt zodat we de belastingen kunnen afschaffen maar zolang dit niet het geval is moeten we voor voldoende staats-inkomsten zorgen om gemeenschappelijke zaken te financieren en om iedereen een minimum bestaanszekerheid te kunnen garanderen. Het volgens jou massaal achtergehouden geld zal vroeg of laat ook opraken en dan zullen we wellicht opnieuw belastingen moeten invoeren.
Herman Allaert is offline   Met citaat antwoorden