Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
heb je namen?
Er zijn overigens plannen vanuit de V.E.B. om een europese campagne rond het talenpatrimonium op te starten, in samenwerking met EEU, IKEL, lokale taalbewegingen, ... we proberen de EVA er bij te betrekken zodat we in het Europees Parlement ook aan bod zullen komen.
|
Ik tracht er alleszins aan te geraken - middel is o.a. de politieke partijen met europese kandidaten aan te schrijven en attent te maken op de studie verschenen zoals hierboven beschreven en hen de vraag te stellen of deze studie hun aandacht gekregen heeft & wat ze ervan vinden/resp. of hen dat ertoe aanzet om hun europese kandidaten vriendelijk te vragen olm Esperanto te leren.
Als ik heet me goed herinner bestaat er vanuit de UEA een initiatief om de diplomaten die het E-o machtig zijn te katalogizeren (verrassend veel diplomaten, die nogal eens van standplaats wisselen zijn inderdaad Esperantisten - o.a. onze ambassade in Litauen). Samen met de "Esperantistische" Europese partij EDE zou het misschien geen slecht idee zijn om Europawijd een lijst van Esperantistische kandidaten te maken.
Voor zover ik weet is er momenteel slechts één Esperantist(e) lid van het EP....