Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
dus ook dat Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg wel tot Vlaanderen behoren? allé, dat is nu al zo, en ongeveer alle inwoners van die provincies, behalve mensen zoals jij, vinden dat trouwens ook zo.
|
Dan stel ik voor dat we Limburg herdopen in Oost-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen in Minderwestelijk Vlaanderen of zo. Dat heeft iets logisch.
Ik ben in ieder geval geen Vlaming. Ik ben een Nederlandstalige Belg. Niet alle Nederlanders zijn Hollanders en er is geen reden om een hele regio te benoemen naar de economisch meest dominante provincie. Ik kan me ook onmogelijk identificeren met die zgn. Vlaamse ontvoogdingsstrijd en de Vlaamse mentaliteit.
Citaat:
|
en zeg eens waarom de Vlamingen eerder moeten Frans leren ipv Engels of Esperanto? welke meerwaarde, behalve het in stand houden van België, heeft dat?
|
Voor mij hoeft dat niet 'eerder', bij voorkeur leert men alle talen van alle omliggende landen. Frans is interessant omdat het mee onze geschiedenis bepaald heeft en omdat het een cultuurtaal is die heel wat te bieden heeft.
Het in stad houden van België interesseert me even hard als het ontstaan van een onafhankelijk Vlaanderen, i.e. niet.