Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Uw redenering slaat nergens op. N-VA steekt alle schuld op de kiesdrempel, maar ook lang daarvoor haalde de N-VA in de peilingen geen 5%. Mijn vraag was dan ook: Waarom slaagt een nichepartij als N-VA bij de Vlaamse verkiezingen er niet in om 5% van de Vlamingen achter zich te krijgen, wetende dat ze een thuismatch (vlaamse verkiezingen) spelen? Dát was de vraag....
|
Kunnen we dat ook niet vragen over SPIRIT
Nuja, reageer liever op mijn inhoudelijke argumentatie.
|
Heel graag Thomas, maar dat zal ik doen in de ACV thread.
Mijn vraag was gericht aan al die overtuigde N-VA'ers die er zeker van zijn dat hun partij
nodig is in Vlaanderen. Maar blijkbaar kunnen ze er niet op antwoorden.
Wat betreft SPIRIT, heel belangrijk is te weten dat SP.a met Spirit SAMEN naar de verkiezingen gaan, niet enkel technisch zoals CD&V-N-VA maar ook inhoudelijk. Zo hebben wij voor 18 mei jl. samen campagne gevoerd, samen boekjes uitgegeven, een gezamenlijk programma opgesteld. En tenslotte samen aan de regeringsonderhandelingen deelgenomen en SAMEN in een regering gestapt. CD&V en N-VA gaat technisch in kartel, maar liet al verstaan apart campagne te voeren. Dat is toch een essentieel verschil. SP.a - spirit werkt als team, CD&VA werkt als team voor postjes, niet inhoudelijk.