Ik ga het zo zeggen: in Antwerpen volgt 30% van de scholieren islamles. Zelf vind ik dit geen positieve demografische evolutie. Je moet wel erg naïef zijn om te denken dat de westerse leidcultuur staande blijft als je weet dat moslims hun kinderen meestal als moslims opvoeden en er quasi geen rebellie naar de moskee toe bestaat. Dit zijn geen gewone migranten die 'verwestersen' na één generatie.
Moslims voeden hun kinderen als moslim op, andere mensen assimileren generatie na generatie. Dit is wat ik met compatibiliteit bedoel. In de wereld zijn het praktisch enkel moslims en hindoes die hun religie in grote aantallen nog serieus nemen.
Het beste wat een westerling kan doen is secularisme verspreiden, maar dat gaat niet met idioten die er alles aan doen om het deze groep naar hun zin te maken, en dan nog zonder kennis van hun cultuur (wel van hun regels dat is anders). Met je kont naar boven zal je niet veel respect afdwingen IMO.
Dit is helemaal geen verandering als in de voorbeelden die je opsomde (revoluties binnen onze eigen cultuur, want ik vrees totaal geen verandering in tegenstelling tot wat je denkt, tenzij het achteruitgang brengt).
Ik geloof niet dat te ingrijpende demografische verandering uiteindelijk niet tot oorlog of dictatuur zouden leiden, sorry...
Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 maart 2009 om 22:09.
|