Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2009, 18:36   #143
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Vertel me eens, wat vindt nsa van de joden die al eeuwenlang in Antwerpen wonen?
Want vindt nsa van negers die volledig ingeburgerd zijn en soms zelfs beter Nederlands kunnen schrijven dan nogal wat Vlamingen?
Wat vindt nsa van een gemengd blank/vlaams-chinees koppel, dat voor de rest volledig deel uitmaakt van onze maatschappij en de kinderen Nederlands opvoedt en naar onze Vlaamse scholen stuurt?

Ik heb het al meermaals gezegd:
1. Het gaat om het herzien van de regularisaties en naturalisaties voor al wie hier sinds de grote miogratiestromen van halverwege de 20ste eeuw gekomen is.
2. Wat betreft de Joden, dat is iets anders. Zij verblijven hier inderdaad al véél langer, maar zijn nooit opgegaan in de bevolking maar steeds hun eigen gemeenschap blijven vormen door gemengde huwelijken zoveel mogelijk te vermijden. Ze zijn niet Vlaams maar Joods, én dat is hun goed recht. Maar Vlaanderen behoort toe aan de Vlamingen en niet aan een andere volksminderheid.

Het gaat dus helemaal niet over goed Nederlands kunnen of andere vaardigheden die perfect mogelijk zijn, het gaat wel om het eenvoudige feit dat diegene Vlaming is, die uit Vlaamse ouders is geboren zeker sinds de grote migratiestromen van halverwege de 20ste eeuw. Uiteraard zal er altijd dus enige vermenging zijn met ander volk, volkeren zijn geen arbitrair gesloten gehelen. Maar de grens ligt volgens mij voor die grote migratiestromen van halverwege de 20st eeuw.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden