Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Er lopen geen duizenden Dutroux's en rondschietende wacko's rond in elk land! De andere kant mag je wel met duizenden tegelijk zitten tellen...
|
Ik geloof nooit dat er in ons land duizenden islamitische would-be terroristen zitten die bereid zijn zich vandaag of morgen op te blazen op mijn tram. Als dat zo was, hadden er al zeker enkele tientallen dat gedaan. Op een bevolking van 1,2 miljard zullen het er zeker honderden zijn. Daar twijfel ik niet aan. En we moeten ons daartegen bescherming. Logisch.
Maar het is zinloos en contraproductief om een hele bevolkingsgroep op die manier te benaderen.
Het zou even idioot zijn om alle Europeanen als kinderverkrachters te omschrijven die kinderen in hun kelders opsluiten ook al hebben we hier te maken met 'n Dutroux, een Fritzl, een Italiaan die zijn dochter opsluit en bij haar kinderen verwekt of zijn zoon aanspoort zijn kleinkinderen te verkrachten. Wie veralgemeent, slaat de bal mis en vergist zich van vijand. Vaak maakt hij de problemen groter dan ze zijn en gooit hij olie op het vuur in plaats van op de golven. Sommigen vinden daar klaarblijkelijk een genoegen in.