Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Vergelijk die groep eens (tot hun 25ste naar school) eens met de schoolverlaters op 18 ?
|
Ik heb zo'n klein notitie boekje waar onderaan op staat "talenten worden professionals"
Ik denk dat dit kan kloppen voor zowel de 18 jarige of de 25 jarige gestudeerde.
Mijn uitgangspunt is dat mensen heel divers van aard zijn in achtergronden als in studie keuze en mogelijkheden.
Wat ik er verkeerd aan vind aan die schoolkwestie is dat ze veel te veel jongeren voorhouden dat men mits het volgen van bepaalde richtingen en extra jaren wel succes zullen boeken. Ook als er duidelijk aanwijzingen zijn dat ze beter andere en eventueel wat lagere richtingen kunnen opzoeken.
Het zou veel drama voorkomen van mensen die lang naar school gaan en niet aan werk geraken. Want die zijn ook zeer talrijk.
En eerlijk gezegd iemand die niet te lang naar school is geweest die weet dat hij in veel gevallen voor veel jobs niet in aanmerking komt.
Iemand die wel lang naar school is geweest en er ook niet in komt, dat is heel slecht voor zijn eigen zelfbeeld en moraal.