Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky
je was mij voor... ik wou ook dit topic aanmaken
over de dood van hitler zijn vele verhalen... het verhaal over de zelfmoord in de bunker onder de kanselarij (samen met zijn vrouw) en de verbranding buiten in de tuin (zoals voorgesteld in de film Der Untergang) is er maar één van de zovelen...
het feit dat de identificatie (zoals gezegd door de topic starter) van Hitler niet echt zo betrouwbaar was, leidt natuurlijk ook tot veel speculatie. Ik denk ook niet dat het mysterie rond Hitler zijn dood ooit 'echt' zal opgelost worden, want de meeste zaken die ermee te maken hebben liggen opgeborgen in geheime archieven die niet kunnen ingekeken worden.
Nu, dat maakt dit verhaal nog niet waar... het is niet omdat je enkele (weliswaar historische en correcte) feiten bij elkaar plaatst, dat er een 'verband' tussen zou zijn! Het verhaal lijkt mij nogal ver gezocht... :/
|
Inderdaad veel verhalen over Hitler's dood. Zijn zelfmoord en verbranding zijn echter FEITEN, gezien het groot aantal getuigenverklaringen, bv zijn lijfwacht Rochus Mish. Er is voor al deze getuigen geen enkele reden dat ze zouden liegen.