Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes
Dan, ... Brussel nooit bij Vlaanderen ? Hé ?
|
Brussel moet dat zelf maar beslissen. Maarhet heeft maar twee keuzes: alleen verder gaan,
zonder uitbreiding, of uitbreiding met
heel Vlaanderen accepteren.
Citaat:
Drietalig ? Nee, meertalig ... maar Waals hoor ik nooit ! En geen enkel Waal zou Waals proberen te spreken in Brussel (... of zelfs in Wallonie) !
|
dat is pas bullshit, jij kent duidelijk bitter weinig van Wallonië. Straf dat ik als Vlaming wél Waalstalige mensen tegen kom eh.
Citaat:
Voor uw uitbreiding van Brussel tot en met Antwerpen ... niet slecht ... maar dan zou ik niet spreken van een Brussel uitbreiding, liever van een fusie van de 2 grootste steden ...
|
leren lezen. Ik had het over een uitbreiding met het hele historische Brabant. Dus ook Leuven, Mechelen, Endhoven, Tilburg, Breda...
Citaat:
Brussel vooral Franstalig (met 10% nederlandstaligen) en Antwerpen vooral nederlandstalig (met 10% franstaligen) ...
|
neen. Brussel vooral Franstalig, en de rest van Brabant vooral Nederlandstalig, en in totaal zal heel dat gefusioneerd Brabant eerder iets van <30 % Franstaligen hebben.
Citaat:
Waals staat is Belgie, niet Wallonie !
|
Waals staat is België? Wat voor een zin is dat?
Citaat:
Zouden regios moeten veranderen voor een beter bestuur ... geen enkel Waal zou er tegen zijn !
|
Het is duidelijk dat jij geen flauw idee hebt van wat er in Wallonië leeft.