Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco
Ik dacht nochtans dat mijn punt duidelijk was. Ja, wat Bill gates doet met zijn fonds is heel goed. Maar misschien kan hij nog meer doen en AL zijn overtollige geld wegschenken.
|
Misschien kan jij in Afrika hongerige kinderen gaan helpen of in oorlogsgebied personenmijnen gaan opruimen. Dat kan net zo makkelijk.
Citaat:
Maar van Ecclestone heb ik geen weet dat hij al zijn overtollige geld wegschenkt. Integendeel: hij heeft een privejet,... gekocht. Mensen die veel verdienen hebben de plicht om dat geld goed te besteden, en niet aan luxe.
|
Zij hebben die plicht helemaal niet, beste Deepdictator.
Citaat:
Maar dat is domme verspilling. Verspilling van fossiele brandstoffen. Uitstoot van broeikasgassen. Reclame voor bedrijven die te veel onethische dingen doen (bv. oliemultinationals). Dan denk ik echt dat er efficientere manieren zijn om de meest kwetsbaren te helpen.
|
Dat is geen verspilling. We halen er immers veel meer uit dan we erin steken. Waaom blijf jij dat bewust negeren? Veel blah blah ver een betere wereld, maar niet eens in staat tot een eerlijke discussie.