Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ooit bijna staan discussieren met een poetsvrouw die zei dat ze dit of dat poetste met 'pure javel'. Ik weet dat dat mens op dat moment bedoelt; 'onverdund, recht uit de fles' maar voor ik het weet flap ik er uit:"nee hoor want die javel in die fles is al verdund en nog geen beetje".
Waarop zij; "Ik doe er toch geen water bij? Dit is pure javel, ik doe die fles net open"
En dan denk ik; "Je hebt gelijk, wat lig ik jou toch lastig te vallen met feiten die je waarschijnlijk geen fluit interesseren? Gij zijt hier de poetsvrouw, als gij zegt dat dat pure javel is dan is dat pure javel. Kaffer me maar uit."
En dan druip ik af.
|
Gij denkt dan nog na, ik zou dan nog eens kunnen gaan zeggen (onder het motto wie A zegt...) dat pure javel eigenlijk een kristallijne, heel onstabiele verbinding is ("het kad omploffen madam") en dat je dan wel moet in 10% verdunning gebruiken. Ik zou waarschijnlijk nog in staat zijn haar er verder op te wijzen dat javel door electrolyse van een zout oplossing gemaakt wordt ("ja zout en elektriek madam").
I kid you not.