Filosoof, als je meent dat moslima's worden uitgescholden op dit forum moet je die mensen aanspreken; en niet mij of heb je daar de lef niet voor?
Ik vind je houding beledigend; en nergens op slaan maar dat ben ik van u gewend, uw commentaren zijn zelden ergen een bijdrage toe aangezien u alleen maar geniepig opmerkingen maakt die kant noch wal raken.
Wiebe Rose; Circe heeft gelijk; een hoofddoek is bedoeld om zich te onderscheiden.
Islam was destijds een nieuwe en jonge religie en vrouwen moesten s'avonds buiten de muren van steden om de latrines op te zoeken. Om te zorgen dat mannen zouden zien dat het om gelovige vrouwen ging die niet mochten worden lastig gevallen gaf hij het advies boezem te bedekken evenals sieraden zoals enkelbanden.
Een goedbedoeld advies dus; maar 13 eeuwen later niet meer relevant; tenzij je vrouwen verantwoordelijk ziet voor seksueel gedrag van mannen.
Wat me in deze discussie stoort is dat mannen zich inderdaad zo gedragen, ik ken persoonlijk al heel wat jonge vrouwen die ronduit op een nare manier behandeld werden omdat zij geen hoofddoek dragen.
Sorry maar die mentaliteit hoort niet thuis in openbare dienst en als seculiere en vooral niet islamitische samenleving mogen we voor die opvatting respect voor vragen van iedereen die van de samenleving deel uitmaakt; dus ook van moslima's.
De koran schrijft het dragen van hoofddoek niet voor; dat is een persoonlijke interpretatie van moslima's zelf en dat mag; na de werkuren.
Wat je zelf als je identiteit ziet hoeft niet iedereen opgedrongen te worden en zeker niet in openbare dienst.
Dus hoop ik dat die mevrouw Blomme tot haar verstand komt; ze zou zich beter druk maken over het gedrag van sommige moslims in dienst tegenover niet gehoofddoekte vrouwen!
|