Los bericht bekijken
Oud 3 april 2009, 13:35   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik kan alleen maar herhalen dat de miserie in de gevangenissen voortstamt uit het systeem dat u hier verdedigd.

Van de tienduizend mensen in de gevangenis zijn er ongeveer 2400 psychiatrische patienten, die horen niet in de gevangenis.
5000 zijn mensen in voorarrest waarvan zo'n 30% wordt vrijgesproken volgens de procureurs is dat ok. Alle jaren dus duizenden mensen in de gevangenis die worden vrijgesproken die horen dus niet in de gevangenis.

Blijft er zo'n 2500 man over die hun straf aan het uitdoen zijn terwijl er nog tienduizenden staan te wachten en de lijst wordt alle dagen groter.

Blijf dus vooral dit systeem steunen tot aan de ondergang want voor gestraften is het ideaal, nu worden ze opgeroepen om hun straf te komen doen en ze worden direkt weer vrijgelaten en als we zo verder doen worden ze binnenkort zelfs niet meer opgeroepen.
Ik ben meer dan volmondig akkoord dat zotten niet thuishoren in 't gevang.

Maar wel opgelet: Farid Le Fou en de kinderKresj-moordenaar-DeGelder zijn ook zotten. Die horen inderdaad niet thuis in 't gevang, maar ze horen ook niet thuis in de vrije samenleving. Ze horen wel thuis in superbeveiligde zothuizen, die liefst nog beter beveiligd zijn tegen ontsnappen dan de gevangenissen.

30 persent voorarresten vrijgesproken ??
Bestaat er geen schadevergoeding voor zulke mensen? Naar mijn herinnering wel !

Nu, als ze vrijgesproken worden wegens onnozelheden als prosedurefouten (zoals het gerecht in Gent ruzie maakte met Antwerpen, omdat ge zo van die zware kriminelen zus of zo een prosedure moet geven), dan is het nog tenminste positief dat ze die voorhechtenis aan hun teelballen hebben zitten.

Sorrie, maar er is maar één manier om te zorgen voor minder kriminelen, en dat is sommige dinges niet meer strafbaar maken.
En voor zover ik het kan inschatten, is er geen enkele gedraging in Vlaanderen, waarvoor ge nu in den bak vliegt, die straffeloos moet worden. Eer het tegendeel.
(zelfs zoiets ouderwets als stropen: ge moet maar een jachtvergunning bekomen begot, als ge toch zo graag beesten dood schiet)

Dus moeten er meer gevangenissen komen. En nog een beetje rap ook.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden