Los bericht bekijken
Oud 9 april 2004, 18:56   #31
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Ik ben namelijk verhuurder van een aantal woningen en appartementen en zou daardoor mijn huurinkomsten waarschijnlijk zien verdubbelen.

Dit voorstel laat weer eens duidelijk zien wat een oerdom volkje er bij de SP-a huist.
De gemiddelde huurprijzen in België zijn ongeveer de laagste van geheel west Europa.
Wanneer men het bovendien voor verhuurders oninteressant gaat maken om te verhuren, zal nagenoeg niemand zijn geld nog in onroerende goederen, bestemd voor de verhuur gaan stoppen. Het gevolg zal zijn dat het aantal nieuwbouw huurwoningen nagenoeg tot nul zal herleidt worden. Dit betekend dat er op termijn een enorme schaarste op de verhuurmarkt gaat optreden.
als de huurprijzen stijgen door hollands model in te voeren, lijkt het mij niet echt 'oninteressanter' voor verhuurders om te gaan verhuren.

maja, wat weet ik daarvan, ik ben immers gene 'insider' en vastgoedmagnaat zoals Peace
Peace zou wel eens gelijk kunnen hebben. Alle systemen die onze overheid heeft ingevoerd om de prijzen laag te houden hebben ervoor gezorgd dat een kleine groep er veel geld aan verdient, en concurrentie erg moeilijk wordt.
Taxi's zijn het duidelijkst. In geenenkele hoofdstad van een Europees land rijden er zo weinig rond als in Brussel. Waarom? Omdat de overheid de prijzen hier tracht laag te houden ...
Idem voor brood, vrachtverkeer langs het spoor, ...