Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Ik denk niet dat de Roze Leeuwen hetzelfde Vlaanderen als het KVHV voor ogen heeft.
Heeft het KVHV niet een beetje de minste last van hun geweten dat ze wel de Roze Leeuwen voor hun kar willen spannen en op roepen om samen op te komen voor een onafhankelijk Vlaanderen , maar zodra dat onafhankelijk Vlaanderen er is, het KVHV zonder scrupules hun voormalige "strijdmakkers" het mes in de rug steken en gaan ijveren om de moeizaam verworven rechten van de Roze Leeuwen terug af te pakken (en ze zo terug te degraderen naar 2derangsburgers zoals voor 2003)?
Als je wil samen werken met de Roze Leeuwen, dan zal je toch een beetje respect voor hen moeten hebben.
|
KVHV is katholiek en bijgevolg tegen homohuwelijk bijvoorbeeld. Ik mag veronderstellen dat de Roze Leeuwen daar voor zijn. Of dit nu in België of in Vlaanderen is, waar men dit wil gerealiseerd zien is irrelevant.
KVHV is een organisatie die al meer dan 100 jaar Vlaamse ontvoogding nastreeft, ik denk ik alle eerlijkheid dat hiervan de nodige autoriteit uitgaat om een dergelijke manifestatie te organiseren.
KVHV organiseert een mars voor Vlaanderen in Brussel. KVHV organiseert geen mars voor/tegen homohuwelijk in Vlaanderen. Vandaar brengt KVHV de tolerantie op naar andersdenkenden. Deze tolerantie moet dan ook wederzijds zijn, anders blijven de spreekwoordelijke drie-man-en-een-paardekop maar thuis hé zeg. Wakker lig ik daar eerlijk gezegd niet van.
Het stelt alleen duidelijk waar de prioriteiten van sommige linkse Vlaams-nationalisten liggen.