Los bericht bekijken
Oud 4 april 2009, 14:29   #109
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Allé, een tolerantie voor de duur van de betoging dus. Zodra de betoging gedaan is neemt de KVHV terug haar discriminerende discours op.
Een tijdelijke tolerantie is maar een schijntolerantie.

De tolerantie van de Roze Leeuwen in de richting van het KVHV is er trouwens al: nergens roept de Roze Leeuwen op om het huwelijk te verbieden voor katholieken, (of om katholieken op een andere wijze te discrimineren). Het omgekeerde is wel waar. Het is juist het KVHV (en aanverwanten) die geen (blijvende) tolerantie tonen naar andersdenkenden.

Als je het echt meent met die uitnodiging en tolerantie naar andersdenkenden toe, dan ga je met die andersdenkenden in gesprek op basis van gelijkwaardigheid, met respect voor elkaars rechten (jullie krijgen het recht om jullie huwelijk in de vullen zoals jullie willen: met iemand van het andere geslacht & met katholieke misviering / die anderen krijgen het recht om hun huwelijk in te vullen zoals zij dat willen).

Onafhankelijk Vlaanderen: kan ik mee leven op voorwaarde dat ik er dezelfde rechten behoud die ik in het huidige België heb. Ik bedank feestelijk voor een Vlaanderen waarin ik word gedradeerd tot tweederangsburger.

Zou een spandoek met een boodschap "Voor een onafhankelijk Vlaanderen waar iedereen gelijke rechten heeft" welkom zijn?
Maar waar precies staat er dan geschreven dat de KVHV'ers van vandaag de staatsdragende Vlaamse elite van morgen zullen zijn?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden