Los bericht bekijken
Oud 5 april 2009, 16:28   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Een paar opmerkingen.

Het klopt dat veel gemeenten asielzoekers liever kwijt dan rijk zijn. Dat zij dit doen lijkt me voornamelijk te zijn omdat de inwoners van de gemeente dat ook zo willen. Dat is volgens mij hun goed recht. In de steden gelde dit volgens mij evengoed, alleen waren zij natuurlijke aanzuigpolen én ging het beleid vaak tegen de wensen van de burgers in.

Het feit dat het probleem an sich een federaal probleem is betwist ik geenszins. Maar ik vindt niet dat Antwerpen zich daarachter kan verschuilen aangezien het lokale steevast roodgekleurde bestuur op geen enkel moment signalen heeft gegeven dat er een eind moest komen aan de toevloed van migranten en asielzoekers. Ze - en dan in de eerste plaats - de SP-A heeft in dit dossier het korte termijn electorale voordeel van de nieuwe kiezers boven het belang van de stad zelf of zijn autochtone burgers gezet.
Ga ik zeker niet ontkennen.
Maar vergeet niet de de huidige burgemeester van Antwerpen ooit de voorzitter was van SP.A en dat die partij nu slechts 2 jaar in de oppositie zit, maar daarvoor in de federale meerderheid mee de wetten en regels opstelde en bepaalde.
Paars heeft onze steden dus verkocht aan de allochtonen, die juist de meerderheid van onze arme bevolking uitmaken.
SP.a Antwerpen is hier dus even schuldig als de andere SP.a'ers, zeker P.J., maar je kan de schuld dus niet enkel bij SP.a Antwerpen leggen.
De verarming breid zich trouwens dagelijks uit over heel Europa. Ook in de rijker gemeentes van Belgie, zoals Brasschaat, Zoersel en Schilde.
Gemeentes die ooit in de top 3 stonden als de rijkste gemeentes van Belgie.
Plaatsen die nu worden ingenomen door gemeentes ver weg van steden en met een slecht openbaar vervoer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden