Discussie: Werkloosheid
Los bericht bekijken
Oud 10 april 2004, 13:33   #3
Sokkie
Partijlid

Standaard

Ik vind het spijtig dat veel mensen werkloosheid nog steeds zien als een hangmat zonder naar de feiten te kijken. Hoeveel vacatures staan er momenteel vrij bij de VDAB, ongeveer 30000? Vergelijk dit gegeven met het aantal werklozen(www.rva.be) en je hebt je antwoord en de verklaring voor de werkloosheid.

Er zijn ongelooflijk veel werklozen die zeer actief werk zoeken, anderen hebben het zoeken opgegeven omwille van te oud, te laaggeschoold.... Slechts een kleine minderheid 'profiteert' van het systeem en t'is maar wat je profiteren noemt. Met maximaal 1000€ per maand rondkomen, aan mij is het in ieder geval niet besteed.

En is de fiscale amnestie dan niet verwerpelijk? Het lijkt me hier dat er met 2 maten en 2 gewichten wordt gewerkt, en de arme sukkelaar is weer kop van jut. Toch vind ik dat diegenen die van 'het systeem' profiteren, moeten worden aangepakt. Dit geldt zowel voor arm als rijk.

In ieder geval komt minister Vandenbroucke zijn gedeelte van het regeerakkoord na..de sociale inspecteurs worden aangeworven en op pad gestuurd. Nu is de vraag wanneer de liberalen, meerbepaald de heer Reynders, hun beloftes nakomen en de fiscale fraude even hard gaan bestraffen als de sociale fraude....

Ik denk dat dit voor Sint juttemis is of in de meest hoopvolle voorspelling 'voor na de verkiezingen'
Sokkie is offline   Met citaat antwoorden