Discussie: Bestaat "de Ziel"?
Los bericht bekijken
Oud 10 april 2009, 19:16   #1097
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Politiek is de laatste jaren dan ook bijzonder grappig, alleen vertellen ze altijd dezelfde moppen. Ik vrees echter dat ze zelf niet begrijpen dat ze betrokken zijn in een theaterspel, doorgaans een tragikomedie. Ook een beetje jammer dat de bevolking het slachtoffer is van deze tragedie, het frivole van het spel zelf werd al een tijdje op een zijspoor gezet en geruild voor destructivisme met als grondtoon negationisme. Het moge een volwaardig deel van het spel genoemd worden maar of we dit lied nog lang kunnen zingen? Een waar tranendal maar wellicht willen we ook dat ontkennen omdat we geleerd hebben wat het is om verdraagzaam te zijn. De lijdensweg wordt zwaarder en zwaarder maar nog steeds negeert men de alternatieven, we zijn oprecht benieuwd wanneer het tij gaat keren. En dan spreken we nog niet over die pseudo economen die niet anders meer weten dan dat ze eerst geld moeten produceren alvorens erover na te denken. Kunnen we eens geen andere DVD opzetten, de deze wordt een beetje pathetisch om zien.
Aan kakelen is er geen probleem bij die politiekers, maar het zijn die eieren hé die maar niet willen komen! Maar goed, waarom zouden die eieren er ook moeten komen, als het volk toch maar braaf en verdraagzaam blijft toekijken naar dit theater en blijft luisteren naar de al jaren afgezaagde mantra's van loze beloften. Als het aan mij ligt zou ik met plezier een andere DVD willen opzetten, maar ik vrees dat ik dan weerstand zal krijgen van mijn brave verdraagzame mede landgenoten. Wat wel interessant is is tot hoe ver men kan gaan tot er een einde komt aan verdraagzaamheid of zouden we het misschien eerder onderdanigheid mogen noemen?