Discussie: Niet met ons!
Los bericht bekijken
Oud 12 april 2009, 13:09   #7
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Het gaat hier ook om de grotere strategische kwestie, door telkens de piraten te betalen moedig je ze net aan om hun praktijken verder te zetten, met de restricties op de marines (die na een kaping niks meer mag ondernemen) heb je omdenduur piraten die zich kapotlachen aan de aanwezigheid van oorlogsschepen. Als de beste optie losgeld is dan is dat zo, maar met de onderhandelingen nog steeds niet teneinde lijkt het me tijd te worden om misschien in te grijpen (als dat mogelijk is). Of op z'n minst kan je na de bevrijding met helikopers die gasten achterna zitten tot in Somalië en zo uw losgeld terugwinnen, zo krijg je wel ook de boodschap over denk ik.
Dat leek mij inderdaad nog de beste oplossing te zijn.

Nu, ik besef goed genoeg dat het hier om realpolitik gaat, de meest strategische beslissingen zijn bijna altijd de meest cynische.

Het probleem is dat als je van de piraten te bestrijden je prioriteit maakt, je enkel aan symptoombestrijding doet.
Somalië is een puinhoop, zolang de situatie daar niet verbeterd zullen er piraten blijven komen.

Laatst gewijzigd door IronChef : 12 april 2009 om 13:09.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden