Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik noem er enkele:
* de politieke arm die via de PS Franstalige copain Didier Bellens twee armen boven het hoofd houdt, zodat die laatste niet te veel beoordeeld wordt op zijn onkunde
* de winsten die zonder problemen van het quasi-monopoliemonster worden afgeroomd
* het perfecte excuus om als bedrijf inefficiënt te zijn én toch een toekomstgarantie zonder gelijke te hebben
Samenvattend: enkel onder druk van liberalisering zijn bedrijven als De Post of Belgacom toch al een ietsiepietsie moeite beginnen doen om begrippen als "efficiëntie", "klantentevredenheid", etc. in hun jargon te laten binnensijpelen, alhoewel de algehele dienstverlening nog altijd gewoonweg rampzalig is. Maar ja, ik kan begrijpen dat dat niet direct een hoofdbekommernis van socialisten.
|
Ik zie het omgekeerd. Naar mijn gevoel is sedert de liberalisering de dienstverlening bij DE POST achteruit gegaan. Lokale kantoren sluiten. Nummertje trekken in het hoofdkantoor en dan 1u wachten om een postzegel te kunnen kopen. Mijn post die in een brievenbus twee straten verderop terecht komt. De werknemers kunnen er niet aan doen, ze zijn in het nieuwe systeem "human resources" geworden die in een soort JIT systeem tot op de seconde getimed worden.