Los bericht bekijken
Oud 10 april 2004, 18:44   #16
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Machtsoverdracht in Irak op 30 juni (Bush) (18:20)

(Belga) De Amerikaanse president George W.Bush heeft zaterdag herhaald dat de overdracht van de macht aan de Irakezen op 30 juni zal gebeuren. Hij spreekt daarmee berichten over uitstel omwille van de verslechterde situatie in het land tegen.

"Irak zal op 30 juni soeverein zijn", zo verklaarde hij in zijn wekelijkse radiotoespraak. "Er is gesuggereerd dat wij de machtsoverdracht zouden uitstellen omwille van de recente aanvallen. Maar dat is net wat onze vijanden willen. Zij willen de loop van de gebeurtenissen in Irak dicteren en de Irakezen beletten een stem te hebben in het bepalen van hun toekomst. Ze willen dat de Verenigde Staten en onze coalitie onder de ogen van de hele wereld verzaken aan hun belofte. Maar de ambitie van de vijanden van de vrijheid zal mislukken", aldus de president. (DWM)
(Belga)
Zal Irak soeverein zijn na 30 juni? In hoeverre is dit een opgesmukt verhaal om de Amerikanen zoet te houden tot de verkiezingen of de Irakezen te doen stoppen met hun verzet?
Is dit een slimme zet van Bush of niet?

Volgens mij is het enkel een klank- en lichtspel om de aandacht af te leiden van alle problemen die ze ondervinden. Een "the show must go on" omdat het anders slecht zou zijn voor het imago van Bush.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden