Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Crombez
Eigenlijk is wat er bestaat al niet zo veraf van de minimumvoorwaarden, en huisonderwijs kan. Ik ben zelf niet erg voor de individualisering voor het onderwijs, en geloof nogal in het gegeven dat onderwijs in een gemengde groep , met verschillende niveaus, het niveau van alle groepen omhoog haalt. Wat het pakket betreft, is er al heel wat diversiteit, maar het is wat mij betreft belangrijk dat er kan worden opgevolgd dat alle kinderen snel genoeg de voldoende basispaketten meerkrijgen. De kansen voor hun toekomst worden nu te veel op te jonge leeftijd gehypothekeerd als dat niet gebeurt.
J
|
Momenteel zijn er geen minimumvoorwaarden. Als huisonderwijzer teken je een verklaring (van huisonderwijs) waarin je belooft je neer te zullen leggen bij het oordeel van de schoolinspectie zonder dat er aanwijzingen zijn hoe de beoordeling zal gebeuren en in de praktijk hangt het dan af welk soort inspecteur je thuis over de vloer krijgt. Er zijn bijvoorbeeld geen objectieve criteria.
Maar als ik u goed begrijp bent u geen voorstander van al te veel vrijheid van onderwijs, laat staan huisonderwijs.