Los bericht bekijken
Oud 10 april 2004, 19:19   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Die laadvloer hebben ze niet laten zien dacht ik.
Waarom ze al die moeite gedaan hebben weet ik niet, maar uit een studie zal wel gebleken zijn dat ze daar veel winst mee zouden gaan maken zeker?
Kijk, jaren geleden heb ik er zelf aan gedacht mijn personenwagen tot lichte vracht te laten ombouwen. Toen ik bij de garagist ging informeren werd ik doorverwijzen naar een gespecialiseerd bedrijf. Daar was hun eerste vraag: hoe oud is uw wagen? Toen ik ze vertelde dat die al een respectabele ouderdom had, raadden ze me dat onmiddellijk af. Hun woorden waren letterlijk: "De kostprijs van de ombouw is zo hoog dat u dit nooit meer kunt terug verdienen."

Enkel bij nieuwe en tamelijk recente wagens is interessant. En dan nog. Waarom eerst een nieuwe personenwagen kopen (die zijn al duurder dan de meeste wagens die onder de definitie "lichte vracht" vallen, andere types dan weer niet natuurlijk) en die vervolgens laten ombouwen. Dat kost ook.

Dat is enkel interessant bij tamelijk recente tweedehands wagens. Nog veel interessanter is gewoon een "lichte vracht" kopen, recht van de constructeur.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden